Artikkelit kategoriasta:
Verkkokauppiaan palvelut

Chat-asiakaspalvelija, vältä nämä virheet

Verkkokauppojen parissa työskennellessä on ilo huomata, kuinka chat-palvelu on uskallettu ottaa osaksi verkkokauppojen palvelukanavia. Hämmentäväksi asian tekee asiakkaan vinkkelistä kuitenkin se, kuinka onnettoman huonoa asiakaspalvelua chatin välityksellä toisinaan (yhä) saa….

Verkkokaupan sähköpostimarkkinointi – miten sitä voi tehdä?

Sähköpostimarkkinointi on verkkokaupoille kustannuksiltaan edullinen markkinointikanava, joka tavoittaa henkilökohtaisesti vastaanottajansa. Sähköpostimarkkinointi on edullisen hintansa vuoksi valitettavan monesti suunnittelematonta ja täysin intuitiivista, jonka vuoksi tulokset ovat myös sen mukaisia. Jos myyt…

Sähköpostimarkkinoinnin työkalut verkkokauppiaille

Sähköpostimarkkinointi on vähän hyödynnetty, mutta käyttökustannuksiltaan edullinen markkinointiratkaisu, joka on vieläpä automatisoitavissa. Uutiskirje- eli sähköpostimarkkinointityökaluja on maailmalla saatavilla kymmeniä, jollei satoja erilaisia. Markkinoilla ei kuitenkaan ole kuin kaksi nimenomaan verkkokauppiaille suunnattua…

Millainen on hyvä kassajärjestelmä verkkokaupan kanssa?

Verkkokaupan kylkeen liitettävä kassajärjestelmä tulee olla kehittyvä, helppokäyttöinen ja integroitavissa muihin järjestelmiin. Myymälätoiminnassa kassajärjestelmän osalta korostuu nopeus ja helppokäyttöisyys. Jos kivijalkamyymälän asiakkaan ostosten kirjaaminen koneelle vie kymmeniä sekunteja pitempään, on…

Verkkokaupan tuoteryhmäkuvaukset

Maailman suosituin hakukone Google kerää suomalaisilta yli 30 miljoonaa hakua päivässä. Suurin osa tuotteita ja palveluja etsivistä ihmisistä klikkaa itsensä hakukoneeseen ja raapustaa hakukenttään hakusanan, tarkoituksenaan löytää etsimänsä. Selvähän se,…

Kassajärjestelmä ja verkkokauppa samassa paketissa

Kassajärjestelmään kytketty verkkokauppa lisää suosiotaan suomalaisten kauppiaiden keskuudessa, koska monikanavaisuuden hyödyt on alettu ymmärtää ja ne halutaan aktiivisesti hyödyntää. Useimmiten verkkokauppa rakennetaan kivijalkamyymälän lisäksi, eli myymälä on voinut toimia kymmeniäkin…

Verkkokauppaohjelmiston vaihtaminen

Erityisesti aloitteleva verkkokauppias valitsee verkkokauppaohjelmiston sokkona siinä mielessä ettei todellinen tarve, käyttötapa ja vaatimukset varmasti ole vielä täysin selvänä. Verkkokauppaohjelmistojen ominaisuuslistaukset ovat paikka aloittaa ohjelmistovertailu, mutta vasta konkreettinen, käytännönkokeilu osoittaa…

Verkkokauppiaan työkalupakki, osa 2: Webpagetest.org

Verkkokaupan nopeusoptimointi on yleensä kaupan kehityksessä unohdettu ja väheksytty seikka. Verkkokaupan nopeudella on kuitenkin suuri merkitys siihen kokeeko kävijäsi kaupan mielekkääksi selata vai siirtyvätkö he kilpailijan kauppaan. Kissmetricsin raportin mukaan…

Kuinka s-kirjain ”tulee muuttamaan” verkkokauppaa?

Google kertoi viime vuoden syyskuussa aloittavansa tammikuun alusta suosimaan SSL-salausta käyttäviä verkkosivuja ja -kauppoja. SSL-salauksen tunnistaa selaimen osoiteviltä, kun osoitteena näkyy esimerkiksi https://www.domain.fi. https -osoitteen alussa kertoo sivuston käyttävän SSL-salausta…

Verkkokauppaohjelmiston valinta verkkokauppaa perustettaessa

Yksi yleisimpiä kysymyksiä verkkokaupan perustamista suunnittelevilla on, mikä ohjelmisto olisi paras vaihtoehto heidän käyttöönsä. Verkkokaupan perustamisessa merkityksellisin asia ei ole verkkokauppaohjelmisto. Kaikilla markkinoilla olevilla ohjelmistoilla voi tehdä kauppaa ja menestyä….