Artikkelit kategoriasta:
Verkkokaupan asiakaspalvelu

Suomalaiset asiakaspalautusten kärjessä Pohjoismaista

Verkkokaupan aloittamista suunnittelevat kauppiaat ja yrittäjät kokevat valitettavan monesti suurimpana pelkonaan tuotepalautusten määrän ja osuuden tilauksista. Asiakaspalautukset jäävät yleensä tappiollisiksi, jos huomioidaan ainoastaan kyseinen yksittäinen tilaus, mutta jos asiakaspalautus hoidetaan…

Asiakkaasi ovat usein pihalla kuin papukaijat

Ei, tilanne ei ole kannaltasi paratiisiin verrattava, kuten artikkelin kuvassa. Kuluttajat siirtyvät kokoajan entistä enemmän verkkoon ostoksille ja hintatietojen hakuun. Ostoksia tehdään kaupoista, jotka löytyvät ensimmäisenä hakukoneesta tai joku tuttu…

Miksi verkkokaupan sulkeminen kokonaan kesäksi ei kannata?

Olen törmännyt kesän mittaan useisiin verkkokauppoihin, jotka ovat kesän ”tauolla”, ”suljettuna” tai ”lomalla”. Valitettavan moni kauppa on suljettu niin, että sulkeminen tulee tuhoamaan kaupan hakukonenäkyvyyttä ja tätä kautta laskemaan myös…

Chat-asiakaspalvelija, vältä nämä virheet

Verkkokauppojen parissa työskennellessä on ilo huomata, kuinka chat-palvelu on uskallettu ottaa osaksi verkkokauppojen palvelukanavia. Hämmentäväksi asian tekee asiakkaan vinkkelistä kuitenkin se, kuinka onnettoman huonoa asiakaspalvelua chatin välityksellä toisinaan (yhä) saa….

Miksi olet verkossa, jos et halua palvella asiakkaitasi?

Valitettavan usein törmään verkkokauppoihin, jotka ovat pyrkineet piilottamaan yhteystietonsa mahdollisimman tehokkaasti potentiaalisilta asiakkailta. Puhelinnumeroa saa kaivaa joka sivulta ja parhaimmillaan sähköpostiakaan ei löydy koko kaupasta. Millä ihmeellä verkkokaupalle voi lähettää…

Kun kaikkea ei kerkeä tehdä – mihin keskittyä?

Verkkokauppiaiden ajankäyttö on yksi monien tuskailemia ongelmia. Katja käsitteli aiemmin, kuinka 24 tuntia ei riitä. Kun vuorokaudessa on vain 24 tuntia, työpäivässä monella 8-10 tuntia niin täytyy miettiä tarkasti mitä…

Kuulutko verkkokaupassasi sillanrakentajiin vai kuilun tekijöihin?

Jäykkä organisaatiorakenne, toisilleen vieraat työtoverit, toimimattomat henkilökemiat, piittaamattomuus, informaatiokatkokset, vääristynyt kuva työntekijöiden arvojärjestyksestä, tai huono johtaminen rakentavat helposti kuiluja organisaatiossa. Vielä elää harhakäsite, jonka mukaan jokaisella on oma työ, joka…

Asiakaspalvelun tehokkuus vs. palvelun laatu

Nyt kuumottaa, nimittäin kysymys mitä asiakaspalvelun tehokkuus kertoo palvelun laadusta, vai kertooko se mitään? Voiko nämä kaksi täysin erityylistä asiaa kulkea sovussa keskenään? Voiko asiakaspalvelu olla yhtäaikaa sekä tehokas, että…

Sujuvilla prosesseilla kohti timanttista asiakaskokemusta

Menneenä viikkona seurasin aitiopaikalla kahden erityyppisen verkossa toimivan yrityksen toimintaa ja taustaprosesseja. Oli mielenkiintoista huomata, miten jokin yrityksen näkövinkkelistä katsottuna pieneltä ja mitättömältä tuntuva asia sabotoi muutoin niin hyvin toimivan…