Älä soita meille! Emme halua palvella tai myydä!

Mikä suomalaisia verkkokauppoja vaivaa?

Olemme tehneet analyysia kaupoista ja törmänneet liian usein tilanteeseen, jossa verkkokauppa piilottaa puhelinnumeronsa TÄYSIN, aivan totaalisesti.

Saattaisihan se vaikka olla, että joku hullu saattaisi erehtyä soittamaan ja ostamaan jotakin?!

Olen vuosien varrella ollut tekemässä ja seurannut vierestä kuinka puhelimessa tehdään kymmenillä tuhansilla euroilla kuukaudessa kauppaa, mutta onhan sen kamalaa jos joku sattuu soittamaan – siitä voisi vaikka kaupan murjaista itselleen?

Ihmiset haluavat varmistaa asioita

Kauppiaat ilmeisesti eivät koe asiakkaitaan niin tärkeiksi, että heille puhelinnumeroa tarjoaisi ollenkaan

Asiakasta voi mietityttää tuotteen ominaisuudet tai esimerkiksi toimitusaika, jolle hän haluaisi varmistuksen nyt ja heti puhelimitse, ei seuraavana päivänä sähköpostitse.

Jos asiakkaat rupeavat pitämään sukuselvitystään ja kertomaan kuinka serkun kummin kaiman kummilapsi saa tämän hienon tuotteen joulupaketista, on asiakas osattava kohteliaasti johdattaa ostopolulla eteenpäin ja kohti tilaamista.

Miksi asiakkaiden kohtaaminen puhelimitse on niin kamalaa? Miksi puhelinnumero täytyy piilottaa?

Puhelinmyyjienkö? Olen vuosien mittaan seurannut aktiivisesti useiden verkkokauppojen asiakaspalvelupuheluita, niiden laatua ja mitä puheluita sisään saapuu, ei ole puhelinmyyjät olleet riesana. Enemmänkin ostavien asiakkaiden määrä, kun kaikkia ei sesonkiaikoina kerkeä hoitamaan..

Jos haluat keskustella verkkokaupan kehittämisestä tai alasta ylipäätään, minulle voit soittaa 0408205088, jos en heti vastaa niin soitan takaisin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *