Artikkelit kategoriasta:
Verkkokaupan markkinointi

Kun kävijöitä ei ole, on turha olettaa kauppaa tulevan

Jos perustaisit kivijalkamyymälän, niin mihin sen haluaisit perustaa? No tietysti hyvälle kauppapaikalle niin, että ihmiset löytävät ja pääsevät perille. Miksi sitten verkkokauppiaat unohtavat näkyvyyden merkityksen? Jos kaupassa on kävijöitä 30…

Omat brändit verkkokauppajättien kiikarissa

Ulkomaiset verkkokauppajätit Flipkart ja Amazon ovat suuntaamassa entistä vahvemmin private-label brändeihin kasvattaakseen tuotteiden kateprosenttien kauttta kannattavuuttaan, sekä parantaakseen asiakaskokemusta. Intialainen kodintarvikkeiden ja kalusteiden verkkokauppa Pepperfy on rakentanut omaa tuoteportfoliotaan viiden…

Mikä erottaa menestyvät verkkokauppiaat?

Vuosien varrella lukuisia verkkokauppoja ja -kauppiaita seuranneena olen pistänyt merkille menestyvien, reilua kasvua vuosittain tekevien ja paikallaan junnaavien kauppiaiden eroja. Kasvua kauppa voi tehdä luontaisesti markkinan kasvun kautta ilman, että…

Verkkokauppias, estääkö suomalainen sisu kasvun?

Yrittäjäsanomien 05/2017 pienituloisista yksinyrittäjistä kertovassa artikkelissa sivuttiin yksinyrittäjien kasvuhalua. Aihe on mielenkiintoinen ja se koskettaa myös monia niin yksinyrittäviä verkkokauppiaita, kuin pieniä ja keskisuuria verkkokauppoja, joilla olisi halua ja edellytykset…

Verkkokauppiaan työkalupakki, osa 3: MailChimp sähköpostituspalvelu

Artikkelisarjan edellisessä osassa käsittelin WebPageTest.org -nopeustestaustyökalua. Sähköpostimarkkinointi on kustannustehokas verkkokauppiaan työkalu myynnin tekemiseen. MailChimp on yksi maailman johtavista sähköpostituspalveluiden tarjoajista. MailChimpin avulla pystyt rakentamaan monipuolisesti uutiskirjeet, kiitosviestit sekä sähköpostiautomaatiot asiakkaillesi….

Miksi verkkokaupan sulkeminen kokonaan kesäksi ei kannata?

Olen törmännyt kesän mittaan useisiin verkkokauppoihin, jotka ovat kesän ”tauolla”, ”suljettuna” tai ”lomalla”. Valitettavan moni kauppa on suljettu niin, että sulkeminen tulee tuhoamaan kaupan hakukonenäkyvyyttä ja tätä kautta laskemaan myös…

Verkkokaupan sähköpostimarkkinointi – miten sitä voi tehdä?

Sähköpostimarkkinointi on verkkokaupoille kustannuksiltaan edullinen markkinointikanava, joka tavoittaa henkilökohtaisesti vastaanottajansa. Sähköpostimarkkinointi on edullisen hintansa vuoksi valitettavan monesti suunnittelematonta ja täysin intuitiivista, jonka vuoksi tulokset ovat myös sen mukaisia. Jos myyt…

Sähköpostimarkkinoinnin työkalut verkkokauppiaille

Sähköpostimarkkinointi on vähän hyödynnetty, mutta käyttökustannuksiltaan edullinen markkinointiratkaisu, joka on vieläpä automatisoitavissa. Uutiskirje- eli sähköpostimarkkinointityökaluja on maailmalla saatavilla kymmeniä, jollei satoja erilaisia. Markkinoilla ei kuitenkaan ole kuin kaksi nimenomaan verkkokauppiaille suunnattua…

Verkkokaupan tuoteryhmäkuvaukset

Maailman suosituin hakukone Google kerää suomalaisilta yli 30 miljoonaa hakua päivässä. Suurin osa tuotteita ja palveluja etsivistä ihmisistä klikkaa itsensä hakukoneeseen ja raapustaa hakukenttään hakusanan, tarkoituksenaan löytää etsimänsä. Selvähän se,…

Pikavoittoja pois poimimassa?

Verkkokauppaa pidetään kaupankäynnin turvasatamana ja paratiisina, johon ei tarvitse kuin oma putiikkinsa pystyttää niin kassakone laulaa vimmatun lailla. Karu todellisuus on aivan toisenlainen 99% tapauksista. Harvoin rahaa tulvii ovista ja…