Artikkelit kategoriasta:
Verkkokaupan markkinointi

Verkkokauppias, estääkö suomalainen sisu kasvun?

Yrittäjäsanomien 05/2017 pienituloisista yksinyrittäjistä kertovassa artikkelissa sivuttiin yksinyrittäjien kasvuhalua. Aihe on mielenkiintoinen ja se koskettaa myös monia niin yksinyrittäviä verkkokauppiaita, kuin pieniä ja keskisuuria verkkokauppoja, joilla olisi halua ja edellytykset…

Verkkokauppiaan työkalupakki, osa 3: MailChimp sähköpostituspalvelu

Artikkelisarjan edellisessä osassa käsittelin WebPageTest.org -nopeustestaustyökalua. Sähköpostimarkkinointi on kustannustehokas verkkokauppiaan työkalu myynnin tekemiseen. MailChimp on yksi maailman johtavista sähköpostituspalveluiden tarjoajista. MailChimpin avulla pystyt rakentamaan monipuolisesti uutiskirjeet, kiitosviestit sekä sähköpostiautomaatiot asiakkaillesi….

Miksi verkkokaupan sulkeminen kokonaan kesäksi ei kannata?

Olen törmännyt kesän mittaan useisiin verkkokauppoihin, jotka ovat kesän ”tauolla”, ”suljettuna” tai ”lomalla”. Valitettavan moni kauppa on suljettu niin, että sulkeminen tulee tuhoamaan kaupan hakukonenäkyvyyttä ja tätä kautta laskemaan myös…

Verkkokaupan sähköpostimarkkinointi – miten sitä voi tehdä?

Sähköpostimarkkinointi on verkkokaupoille kustannuksiltaan edullinen markkinointikanava, joka tavoittaa henkilökohtaisesti vastaanottajansa. Sähköpostimarkkinointi on edullisen hintansa vuoksi valitettavan monesti suunnittelematonta ja täysin intuitiivista, jonka vuoksi tulokset ovat myös sen mukaisia. Jos myyt…

Sähköpostimarkkinoinnin työkalut verkkokauppiaille

Sähköpostimarkkinointi on vähän hyödynnetty, mutta käyttökustannuksiltaan edullinen markkinointiratkaisu, joka on vieläpä automatisoitavissa. Uutiskirje- eli sähköpostimarkkinointityökaluja on maailmalla saatavilla kymmeniä, jollei satoja erilaisia. Markkinoilla ei kuitenkaan ole kuin kaksi nimenomaan verkkokauppiaille suunnattua…

Verkkokaupan tuoteryhmäkuvaukset

Maailman suosituin hakukone Google kerää suomalaisilta yli 30 miljoonaa hakua päivässä. Suurin osa tuotteita ja palveluja etsivistä ihmisistä klikkaa itsensä hakukoneeseen ja raapustaa hakukenttään hakusanan, tarkoituksenaan löytää etsimänsä. Selvähän se,…

Pikavoittoja pois poimimassa?

Verkkokauppaa pidetään kaupankäynnin turvasatamana ja paratiisina, johon ei tarvitse kuin oma putiikkinsa pystyttää niin kassakone laulaa vimmatun lailla. Karu todellisuus on aivan toisenlainen 99% tapauksista. Harvoin rahaa tulvii ovista ja…

Alibaba, AliExpress ja 11.11 Singles Dayn menestys

Alibaba Groupin järjestämä 11.11 Singles Day alennusmyyntipäivä rikkoi jälleen kerran huikeita ennätyksiä verkkokaupan saralla. 11.11. Alibaba Group myi kaikkiaan 17,8 miljardin dollarin arvosta tuotteita ja palveluita PÄIVÄSSÄ. Miten tämä on…

Tuotearvostelut MyCashflow verkkokauppaan

MyCashflow kauppias, joko olet kuullut timanttisesta tuotearvostelupalvelusta?  Reviefyn avulla keräät tuotearvostelut helposti ja vaivattomasti asiakkailtasi, ilman stressiä ja huolta omasta työpanoksestasi. Mikä ihmeen tuotearvostelu? Nykyasiakkaat etsivät aktiivisesti tietoa paitsi tuotteista,…

Kun kaikkea ei kerkeä tehdä – mihin keskittyä?

Verkkokauppiaiden ajankäyttö on yksi monien tuskailemia ongelmia. Katja käsitteli aiemmin, kuinka 24 tuntia ei riitä. Kun vuorokaudessa on vain 24 tuntia, työpäivässä monella 8-10 tuntia niin täytyy miettiä tarkasti mitä…