Artikkelit kategoriasta:
Verkkokaupan logistiikka

Suomalaiset asiakaspalautusten kärjessä Pohjoismaista

Verkkokaupan aloittamista suunnittelevat kauppiaat ja yrittäjät kokevat valitettavan monesti suurimpana pelkonaan tuotepalautusten määrän ja osuuden tilauksista. Asiakaspalautukset jäävät yleensä tappiollisiksi, jos huomioidaan ainoastaan kyseinen yksittäinen tilaus, mutta jos asiakaspalautus hoidetaan…

MyCashflow uudistuu – terveiset MyCashflow’n kumppanipäivästä

Suomen suosituimpiin lukeutuva verkkokauppaohjelmisto MyCashflow järjesti avainkumppaneilleen kumppanipäivän, joka avasi uusia, tulevia ominaisuuksia sekä raotti konepellin kantta jo tehtyihin kehitystöihin. MyCashflow’ta on kritisoitu välillä hitaasta kehitystahdista, ominaisuuksien puutteesta ja uusien…

Voisitko myydä asiakkaallesi säännöllisesti?

Joulukuun aikana olen kuunnellut John Warrillowin The Automatic Customer äänikirjaa ja herätelly omia ajatuksiani siitä, kuinka asiakkaille voisi verkossa myydä säännöllisesti ja jatkuvasti. Isossa maailmassa säännöllisellä toimituksella saa ostettua mm….

Sujuvilla prosesseilla kohti timanttista asiakaskokemusta

Menneenä viikkona seurasin aitiopaikalla kahden erityyppisen verkossa toimivan yrityksen toimintaa ja taustaprosesseja. Oli mielenkiintoista huomata, miten jokin yrityksen näkövinkkelistä katsottuna pieneltä ja mitättömältä tuntuva asia sabotoi muutoin niin hyvin toimivan…

Joulusesonki, hetken huumaa vai panostus tulevaan?

Vuoden kiivain kaupankäynnin aika on nyt, kohokohta niin isoille kuin pienemmillekkin verkkokaupoille. Joulusesonki. Taloustilanteestamme huolimatta odotukset ovat korkealla verkkokaupan osalta tänäkin vuonna. Itellan tutkimus kertoo, että yli puolet suomalaisista aikoo…

Verkkokauppa ja sukupolvien välinen kuilu

Euroopassa ja muualla maailmassa verkkokaupasta on mahdollista tilata kaikkea maan ja taivaan väliltä. Verkkokaupoista on saatavilla kaikki päivittäisessä elämisessä tarvittavat asiat sekä paljon muuta. Mistä johtuu, että Suomessa verkkokauppojen valikoimien…

Mikä on olennaisinta verkkokauppaa perustettaessa?

Vuosien mittaan on tullut oltua mukana monenlaisissa verkkokauppaprojekteissa ja välillä sitä aina joutuu pohtimaan, että mikä oikeasti on olennaisinta verkkokauppaa rakennettaessa. Onko merkitystä, ovatko kaikki maksutapojen logot heti avauksessa näkyvissä?…

Mistä verkkokaupan kulut muodostuvat? Osa 2

Juttusarjan ensimmäisessä osassa käsiteltiin verkkokaupan perustamiseen liittyviä niin sanottuja välttämättömiä kustannuksia. Täydennyksenä ensimmäisen osan perustamiskuluihin kannattaa huomioida tuotteiden lisäämisestä aiheutuvat kustannukset. Tuotteiden lisäämisen kustannukset Tuotteiden lisääminen verkkokauppaan on varsinkin laajemman…