Artikkelit kategoriasta:
Verkkokauppiaan palvelut

Kun kävijöitä ei ole, on turha olettaa kauppaa tulevan

Jos perustaisit kivijalkamyymälän, niin mihin sen haluaisit perustaa? No tietysti hyvälle kauppapaikalle niin, että ihmiset löytävät ja pääsevät perille. Miksi sitten verkkokauppiaat unohtavat näkyvyyden merkityksen? Jos kaupassa on kävijöitä 30…

Verkkokauppaohjelmiston vaihtajan muistilista

Vuosi sitten kirjoitin verkkokauppaohjelmiston vaihtamisesta yleisesti otsikolla Verkkokauppaohjelmiston vaihtaminen. Tuolloin artikkeli käsitteli yleisesti ohjelmiston vaihtamista, tällä kertaa koostin selkeän listan toimenpiteistä, joita verkkokauppaohjelmistoa vaihtavan tulee huomioida. Verkkokauppaohjelmiston vaihtaminen on aina…

Mash lasku ja osamaksu – kaivattua kilpailua osamaksuihin

Euroloan lanseerasi hiljattain Mash laskun ja osamaksun verkkokauppiaille uudistuneella brändillä ja konseptilla verrattuna aiempaan Euroloaniin. Mash tuo kaivattua kilpailua verkkokauppojen osamaksuihin Klarnan rinnalle. Esimerkiksi MyCashflow toi integraation vastaavalla tasolla suoraan…

Verkkokaupan monimuotoiset tilauskanavat

Verkkokauppa itsessään mielletään usein tilauskanavaksi, jota asiakkaiden halutaan ehdottomasti käyttävän, puhelintilausten teko on lähes kiroukseen verrattava seikka kauppiaalle. Kun puhutaan laajasta verkkokaupasta, jossa kohde markkinoina on niin kuluttajat kuin yritykset…

Verkkokauppias, estääkö suomalainen sisu kasvun?

Yrittäjäsanomien 05/2017 pienituloisista yksinyrittäjistä kertovassa artikkelissa sivuttiin yksinyrittäjien kasvuhalua. Aihe on mielenkiintoinen ja se koskettaa myös monia niin yksinyrittäviä verkkokauppiaita, kuin pieniä ja keskisuuria verkkokauppoja, joilla olisi halua ja edellytykset…

Verkkokauppiaan työkalupakki, osa 4: Wincher

Wincher on työkalu verkkokaupan hakukonenäkyvyyden seurantaan ja hakukonesijoitusten monitorointiin. Hakukonenäkyvyyden kehittäminen ja kehityksen seuraaminen tulisi olla jokaiselle verkkokaupalle ja kauppiaalle yksi tärkeimpiä säännöllisiä toimenpiteitä. Miksikö? Siksi, että luonnollisten hakutulosten kautta…

Verkkokauppiaan työkalupakki, osa 3: MailChimp sähköpostituspalvelu

Artikkelisarjan edellisessä osassa käsittelin WebPageTest.org -nopeustestaustyökalua. Sähköpostimarkkinointi on kustannustehokas verkkokauppiaan työkalu myynnin tekemiseen. MailChimp on yksi maailman johtavista sähköpostituspalveluiden tarjoajista. MailChimpin avulla pystyt rakentamaan monipuolisesti uutiskirjeet, kiitosviestit sekä sähköpostiautomaatiot asiakkaillesi….

5 verkkokaupan luottamustekijää

Mille luotettava verkkokauppa näyttää? Kuinka luottamus asiakkaan suuntaan rakennetaan? Asiakkaiden luottamus tai epäluottamus verkkokauppaa kohtaan syntyy yleensä hyvin nopeasti. Millainen verkkokauppa on luotettava? 1. Yhteystiedot ovat selkeästi esillä Vähintään sähköpostiosoite,…

Chat-asiakaspalvelija, vältä nämä virheet

Verkkokauppojen parissa työskennellessä on ilo huomata, kuinka chat-palvelu on uskallettu ottaa osaksi verkkokauppojen palvelukanavia. Hämmentäväksi asian tekee asiakkaan vinkkelistä kuitenkin se, kuinka onnettoman huonoa asiakaspalvelua chatin välityksellä toisinaan (yhä) saa….

Verkkokaupan sähköpostimarkkinointi – miten sitä voi tehdä?

Sähköpostimarkkinointi on verkkokaupoille kustannuksiltaan edullinen markkinointikanava, joka tavoittaa henkilökohtaisesti vastaanottajansa. Sähköpostimarkkinointi on edullisen hintansa vuoksi valitettavan monesti suunnittelematonta ja täysin intuitiivista, jonka vuoksi tulokset ovat myös sen mukaisia. Jos myyt…