Verkkokauppiaan työkalupakki, osa 4: Wincher

Wincher on työkalu verkkokaupan hakukonenäkyvyyden seurantaan ja hakukonesijoitusten monitorointiin.

Hakukonenäkyvyyden kehittäminen ja kehityksen seuraaminen tulisi olla jokaiselle verkkokaupalle ja kauppiaalle yksi tärkeimpiä säännöllisiä toimenpiteitä.

Miksikö? Siksi, että luonnollisten hakutulosten kautta saapuvat kävijät eivät maksa jokaisella klikkauskerralla niinkuin esimerkiksi AdWords mainosten kautta saapuvat kävijät saapuvat.

Wincher on halpa ratkaisu hakukonenäkyvyyden seuraamiseksi. Ensimmäinen verkkotunnus 100 avainsanalla kustantaa 6 euroa kuukaudessa. Seuraavat 100 avainsanaa kustantavat 3 euroa.

Hiljattain avatun verkkokaupan hakukonenäkyvyyden seuranta osoittaa voimakasta nousua hakutuloksissa.

Palvelu on parempi kuin ohjelmisto

Suosittelen käyttämään jotain palvelua, kuten Wincher, hakukonesijoitusten seuraamiseksi.

Olen kokeillut myös erilaisia koneelle ladattavia ohjelmistoja, mutta valitettava tosiasia on, että valtaosa näistä ohjelmistoista saa tänä päivänä hyvin nopeasti Googlelta eston tutkia hakusijoituksia, erityisesti jos et ota maksullista välittäjäpalvelinpalvelua (proxy).

Palvelut kehittyvät myös ohjelmistoja nopeammin sekä ketterämmin ja Wincher tarjoilee raportin hakukonesijoitusten muutoksista automaattisesti sähköpostiisi.

Mistä avainsanat seurattavaksi?

Seurantaan haluamasi avainsanat voit miettiä toimialaan liittyen kokeilemalla itse hakea Googlesta tai hyödyntää olemassa olevaa ja saatavilla olevaa tietoa.

Seurantaan valittavat hakusanat voit poimia esimerkiksi Googlen AdWords, Analytics tai Search Console palveluista.

Itse suosin eri palveluiden ristikäyttöä, mutta yleensä focus on AdWords liikenteen ohjaamisesta luonnollisen haun puolelle eli AdWordsista haetaan eniten myyntiä tuovat avainsanat, joita lähdetään seuraamaan ja hakukonenäkyvyyttä kehittämään.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *