Artikkelit kategoriasta:
Verkkokaupan kehittäminen

Mash lasku ja osamaksu – kaivattua kilpailua osamaksuihin

Euroloan lanseerasi hiljattain Mash laskun ja osamaksun verkkokauppiaille uudistuneella brändillä ja konseptilla verrattuna aiempaan Euroloaniin. Mash tuo kaivattua kilpailua verkkokauppojen osamaksuihin Klarnan rinnalle. Esimerkiksi MyCashflow toi integraation vastaavalla tasolla suoraan…

Verkkokaupan monimuotoiset tilauskanavat

Verkkokauppa itsessään mielletään usein tilauskanavaksi, jota asiakkaiden halutaan ehdottomasti käyttävän, puhelintilausten teko on lähes kiroukseen verrattava seikka kauppiaalle. Kun puhutaan laajasta verkkokaupasta, jossa kohde markkinoina on niin kuluttajat kuin yritykset…

Verkkokauppias, estääkö suomalainen sisu kasvun?

Yrittäjäsanomien 05/2017 pienituloisista yksinyrittäjistä kertovassa artikkelissa sivuttiin yksinyrittäjien kasvuhalua. Aihe on mielenkiintoinen ja se koskettaa myös monia niin yksinyrittäviä verkkokauppiaita, kuin pieniä ja keskisuuria verkkokauppoja, joilla olisi halua ja edellytykset…

Verkkokauppiaan työkalupakki, osa 4: Wincher

Wincher on työkalu verkkokaupan hakukonenäkyvyyden seurantaan ja hakukonesijoitusten monitorointiin. Hakukonenäkyvyyden kehittäminen ja kehityksen seuraaminen tulisi olla jokaiselle verkkokaupalle ja kauppiaalle yksi tärkeimpiä säännöllisiä toimenpiteitä. Miksikö? Siksi, että luonnollisten hakutulosten kautta…

5 verkkokaupan luottamustekijää

Mille luotettava verkkokauppa näyttää? Kuinka luottamus asiakkaan suuntaan rakennetaan? Asiakkaiden luottamus tai epäluottamus verkkokauppaa kohtaan syntyy yleensä hyvin nopeasti. Millainen verkkokauppa on luotettava? 1. Yhteystiedot ovat selkeästi esillä Vähintään sähköpostiosoite,…

Miksi verkkokaupan sulkeminen kokonaan kesäksi ei kannata?

Olen törmännyt kesän mittaan useisiin verkkokauppoihin, jotka ovat kesän ”tauolla”, ”suljettuna” tai ”lomalla”. Valitettavan moni kauppa on suljettu niin, että sulkeminen tulee tuhoamaan kaupan hakukonenäkyvyyttä ja tätä kautta laskemaan myös…

Miksi entistä useammat asiakkaat ostavat verkosta?

Tämän kirjoituksen ajatukset pohjautuvat 45 minuuttia vieneeseen alle 10 euron ostokseen paikallisessa rautakaupassa – kannattiko odotella? No ei todellakaan, mutta halusin nähdä miten prosessi hoituu? Menet paikalliseen rautakauppaan ajatuksissasi hakea…

Chat-asiakaspalvelija, vältä nämä virheet

Verkkokauppojen parissa työskennellessä on ilo huomata, kuinka chat-palvelu on uskallettu ottaa osaksi verkkokauppojen palvelukanavia. Hämmentäväksi asian tekee asiakkaan vinkkelistä kuitenkin se, kuinka onnettoman huonoa asiakaspalvelua chatin välityksellä toisinaan (yhä) saa….

Verkkokaupan sähköpostimarkkinointi – miten sitä voi tehdä?

Sähköpostimarkkinointi on verkkokaupoille kustannuksiltaan edullinen markkinointikanava, joka tavoittaa henkilökohtaisesti vastaanottajansa. Sähköpostimarkkinointi on edullisen hintansa vuoksi valitettavan monesti suunnittelematonta ja täysin intuitiivista, jonka vuoksi tulokset ovat myös sen mukaisia. Jos myyt…