Artikkelit kategoriasta:
Verkkokaupan kehittäminen

Kun kävijöitä ei ole, on turha olettaa kauppaa tulevan

Jos perustaisit kivijalkamyymälän, niin mihin sen haluaisit perustaa? No tietysti hyvälle kauppapaikalle niin, että ihmiset löytävät ja pääsevät perille. Miksi sitten verkkokauppiaat unohtavat näkyvyyden merkityksen? Jos kaupassa on kävijöitä 30…

Onko konversioprosentilla merkitystä?

Verkkokauppojen kehittämisestä kauppiaiden kanssa keskusteltaessa usein esille ensimmäisten asioiden joukossa nousee konversio- eli ostoprosentti ja sen kehittäminen. Konversioprosentti on siis ostavista asiakkaista muodostuva prosentuaalinen osuus verkkokaupan kokonaiskävijämäärästä. Esimerkiksi 10 tilausta…

Tuhansien eurojen arvosta ilmaista verkkokauppakoulutusta

Minulle esitetään ja törmään verkossa säännöllisesti kysymykseen, mistä verkkokauppa-asioita voi opiskella ja oppia? Paras kanava verkkokaupan oppimiseen on tottakai verkkokaupan pyörittäminen konkreettisesti, mutta vauhtiin pääsemiseksi verkosta löytyy myös paljon ilmaista…

Omat brändit verkkokauppajättien kiikarissa

Ulkomaiset verkkokauppajätit Flipkart ja Amazon ovat suuntaamassa entistä vahvemmin private-label brändeihin kasvattaakseen tuotteiden kateprosenttien kauttta kannattavuuttaan, sekä parantaakseen asiakaskokemusta. Intialainen kodintarvikkeiden ja kalusteiden verkkokauppa Pepperfy on rakentanut omaa tuoteportfoliotaan viiden…

Mikä erottaa menestyvät verkkokauppiaat?

Vuosien varrella lukuisia verkkokauppoja ja -kauppiaita seuranneena olen pistänyt merkille menestyvien, reilua kasvua vuosittain tekevien ja paikallaan junnaavien kauppiaiden eroja. Kasvua kauppa voi tehdä luontaisesti markkinan kasvun kautta ilman, että…

Verkkokauppaohjelmiston vaihtajan muistilista

Vuosi sitten kirjoitin verkkokauppaohjelmiston vaihtamisesta yleisesti otsikolla Verkkokauppaohjelmiston vaihtaminen. Tuolloin artikkeli käsitteli yleisesti ohjelmiston vaihtamista, tällä kertaa koostin selkeän listan toimenpiteistä, joita verkkokauppaohjelmistoa vaihtavan tulee huomioida. Verkkokauppaohjelmiston vaihtaminen on aina…

Mash lasku ja osamaksu – kaivattua kilpailua osamaksuihin

Euroloan lanseerasi hiljattain Mash laskun ja osamaksun verkkokauppiaille uudistuneella brändillä ja konseptilla verrattuna aiempaan Euroloaniin. Mash tuo kaivattua kilpailua verkkokauppojen osamaksuihin Klarnan rinnalle. Esimerkiksi MyCashflow toi integraation vastaavalla tasolla suoraan…

Verkkokaupan monimuotoiset tilauskanavat

Verkkokauppa itsessään mielletään usein tilauskanavaksi, jota asiakkaiden halutaan ehdottomasti käyttävän, puhelintilausten teko on lähes kiroukseen verrattava seikka kauppiaalle. Kun puhutaan laajasta verkkokaupasta, jossa kohde markkinoina on niin kuluttajat kuin yritykset…

Verkkokauppias, estääkö suomalainen sisu kasvun?

Yrittäjäsanomien 05/2017 pienituloisista yksinyrittäjistä kertovassa artikkelissa sivuttiin yksinyrittäjien kasvuhalua. Aihe on mielenkiintoinen ja se koskettaa myös monia niin yksinyrittäviä verkkokauppiaita, kuin pieniä ja keskisuuria verkkokauppoja, joilla olisi halua ja edellytykset…