Myynti & markkinointi -kirjat

Petri Parviainen: Myyntipsykologia

Myyntipsykologia pohtii nimensä mukaisesti psykologista puolta ja sen mahdollisuuksia myyntityössä ja myynnin kehityksessä. Jotta talous saataisiin nousuun, on syytä miettiä millaisin keinoin myyntiä voisi kehittää ja kuinka meistä suomalaisista tulisi entistä taitavampia ja vuorovaikutuksellisempia myyjiä.

Kirja vertaa suomalaista ja amerikkalaista asiakaspalvelutyyliä, pohtii mistä suomalainen myyntikammo johtuu ja kuinka hyödyntää vuorovaikutustaitoja myyntityössä. Kirja käsittelee myös yhteiskunnan muutosta ja sen tuomia haasteita myyntityöhön.

Kirjassa on nostettu esiin asiakaspalvelun ja myyntityön kannalta tärkeä ja meille suomalaisille vielä hiukan vieraampi asia, tunneäly. Taitava myyjä on kuin psykologi ja myynnin syvintä ammattitaitoa on psykologisten vuorovaikutustaitojen hallinta.

Myyntipsykologian takaa löytyy Petri Parviainen, Suomen ensimmäinen myynnin johtamisen professori, joka on toiminut aktiivisesti yrittäjänä, toimitusjohtajana, riskisijoittajana ja myyjänä.


Jari Juslen: Netti mullistaa markkinoinnin

Netti mullistaa markkinoinnin kertoo miten Internet on muuttanut markkinoinnin toimintaympäristöä ja millainen vaikutus räjähdysmäisesti kasvaneella tiedon haku- ja jakokanavalla on markkinointiin.

Uudistuneet tavat pitää yhteyttä, jakaa asioita, tuottaa tietoa ja vaikuttaa ovat avanneet täysin uusia väyliä markkinoinnille. Kirja opastaa kuinka hyödyntää viestintä- ja yhteisökäyttäytymisen muutosta markkinointiin, millaiset ovat uuden Internet-ajan markkinoinnin pelisäännöt ja kuinka hyödyntää sisältöä markkinoinnin avulla tehokkaasti.

Kirja on suunnattu markkinoinnin, viestinnän ja myynnin, sekä organisaatioiden johdolle. Kirja soveltuu myös kuluttaja- ja yritysmarkkinoinnin sekä järjestöjen ja yhdistysten käyttöön. Kirjaa voi hyödyntää myös oppikirjana erilaisissa markkinoinnin ja viestinnän koulutusohjelmissa.

Jari Juslén on kokenut markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisen ammattilainen, joka auttaa erilaisia organisaatioita löytämään markkinointiinsa uusia strategisia näkökulmia ja muuttamaan ne kassavirraksi internetin ja sosiaalisen median avulla.


Antti Isokangas ja Riku Vassinen: Digitaalinen jalanjälki

Digitaalinen jalanjälki auttaa ymmärtämään miksi sisällön näkyminen Googlessa on tärkeää. Ilman Google näkyvyyttä olemassaolostasi ei tiedetä, eikä sinua löydetä.

Kirjassa painotetaan sisällön laadun tärkeyttä, sillä ilman kiinnostavaa sisältöä massan seasta on hankala erottua. Kiinnostavalla ja mieleenpainuvalla sisällöllä, sekä näkyvyydellä Googlessa luodaan digitaalinen jalanjälki. Hyvän digitaalisen jalanjälken avulla tulet nähdyksi ja kuulluksi, sekä erotut kilpailijoistasi. Mitä laajempi ja mieleenpainuvampi jalanjälkesi Internetissä on, sitä suuremman kohderyhmän tavoitat.

Kirja vinkkaa kuinka kääntää verkkomaailman muutokset eduksesi ja millaisin keinoin voit luoda kiinnostavaa ja muista erottuvaa sisältöä. Kirja on suunnattu kaikille brändin rakentajille tai siitä kiinnostuneille, niin yrityksille kuin yksityishenkilöille.


Anja Alasilta: Blogi tulee töihin

Blogi tulee töihin perehdyttää työelämän blogiviestintään ja opastaa kuinka päästä alkuun bloggauksessa. Kirjassa pohditaan kuinka ottaa bloggaaminen osaksi viestintää ja markkinointia ja kerrotaan millaisella reseptillä kirjoittaa kiinnostavaa ja mukaansatempaavaa blogitekstiä.

Yritysblogi poikkeaa henkilöblogista mm. kohderyhmällään. Olennaista ei ole kuinka monta kävijää yritysblogi kerää, vaan tavoittaako se oikeanlaisen kohderyhmän.

Kirjoitustyylillä ja tekstin oikeanlaisella jäsentämisellä varmistat blogin helppolukuisuuden ja sujuvuuden. Kirja antaa hyödyllisiä ohjeita kuinka kirjoittaa kiinnostavaa, sujuvaa ja helppolukuista yritysblogia.

Kirja on suunnattu kaikille työelämän bloggauksesta kiinnostuneille, yritysblogeja kirjoittaville tai niitä kirjoittamaan aikoville. Kirjan on kirjoittanut Scription toimitusjohtaja Anja Alasilta.


Jari Parantainen: Sissimarkkinointi

Sissimarkkoinointi on oivallinen ja ajatuksia herättävä kirja siitä, kuinka markkinoida tehokkaasti ja joukosta erottuen ilman korkeita markkinointikuluja. Perinteisten markkinointikeinojen kuten mainosten sijaan tarvitset ainoastaan mielikuvitustasi ja aikaasi, vain taivas on rajana.

Kirja opastaa idearikkaaseen markkinointiin käytännön esimerkkien avulla ja neuvoo kuinka saada pienen budjetin markkinoinnilla enemmän tulosta kuin massiivisella mainoskampanjalla.


Jari Parantainen: Pölli tästä

Pölli tästä on oivallinen kirja siitä, miten jo olemassa olevia ideoita voi jalostaa eteenpäin niitä hiukan muuttamalla tai soveltamalla. Miksi leipoa itse kokonaista pullaa pelkkien rusinoiden vuoksi, kun yhtä hyvin voi napata rusinat jo valmiiksi leivotusta pullasta?

Yksikin pieni ideanpoikanen voi kääntää liiketoiminnan kasvuun, miksi ei siis kokeilla jo aiemmin hyväksi havaittuja keinoja soveltamalla niitä omaan käyttöön. Kirja sisältää 101 esimerkkiä siitä, kuinka hyödyntää jo keksittyjä ideoita. Jokainen esimerkki kertoo kuinka asian voi tehdä toisin ja kysyy kysymyksen kuinka soveltaa oppia omaan käyttöön.

Pölli tästä – 101 rusinaa bisnespullasta -kirja sai Markkinointiviestinnän Toimistojen Liiton MTL:n vuoden 2009 Kultasulka-kirjoituskilpailun kunniamaininnan raikkaasta ja selkeästä konseptista sekä ulkoasusta.


Jari Parantainen: Pölli tästä 2

Pölli tästä 2 jatkaa edeltäjänsä jalanjäljillä. Miksi mennä merta edemmäs kalaan, kun katiska on pullollaan sovellettavia saaliita? Poimi valmiiksi kasvatetut pulleimmat bisnesideat itsellesi ja muokkaa niistä sopiva kokonaisuus omaan käyttöösi.

Kirja sisältää 77 liikeideaa, palvelukonseptia, tutkimustulosta, esimerkkiä ja näkökulmaa. Poimi parhaat, yhdistele, muokkaa tai käytä sellaisenaan. Inspiroidu ja nosta liiketoimintasi kasvuun jo valmiilla ideoilla.


Mainostajien liitto: Klikkaa tästä – Internet-markkinoinnin käsikirja

Klikkaa tästä – Internetmarkkinoinnin käsikirja kertoo Internetin jatkuvasti kehittyvistä mahdollisuuksista. Kirja sisältää niin uusia kuin jo hyväksi havaittuja käytännön esimerkkejä ja vinkkejä sähköisestä markkinointiviestinnästä.

Kirjassa pureudutaan millaisilla keinoilla pärjätä nettimarkkinoinnin kovassa kilpailuympäristössä, kuinka osallistua ja suunnitella sähköistä markkinointia tehokkaasti ja tuloksellisesti.

Kirja on suunnattu kaikille Internetmarkkinoinnista kiinnostuneille, sitä opiskeleville tai aloitteleville henkilöille, tai Iuusia ideoita etsiville markkinoinnin ammattilaisille.


Kristian Olin: Facebook-markkinointi – käytännön opas

Facebook markkinointi – käytännön opas on kattava tietopaketti kuinka mainostaa ja markkinoida Facebookissa. Kirja opastaa käytännönläheisesti Facebookin tuomiin mahdollisuuksiin; kuinka luoda mainoskampanja, sivut yritykselle tai Facebook-ryhmä.

Mainostaminen ja markkinointi Facebookissa menee hukkaan, ellei kampanjasi tai sivusi tavoita oikeanlaista kohderyhmää. Kirjan neuvojen ja esimerkkien avulla opit markkinoimaan ja mainostamaan onnistuneesti ja kustannustehokkaasti oikealle kohderyhmälle. Kirjan oppien avulla onnistut välttämään yleisimmät Facebook-markkinoinnin virheet ja sudenkuopat.

Kirja sisältää bonuksena ohjeet ja linkin, joiden avulla lukijat voivat ladata verkosta veloituksetta lisää SoMe-markkinointioppaita. Kirjan kirjoittanut Kristian Olin, internetsivustojen suunnittelija ja markkinointiekonomi, jonka erikoisalaa on internetmarkkinointi, Web 2.0, hakukoneoptimointi, markkinointi sosiaalisessa mediassa, sekä internettiin sopivat mainosstrategiat.