Artikkelit kategoriasta:
Verkkokauppa Suomessa

Onko konversioprosentilla merkitystä?

Verkkokauppojen kehittämisestä kauppiaiden kanssa keskusteltaessa usein esille ensimmäisten asioiden joukossa nousee konversio- eli ostoprosentti ja sen kehittäminen. Konversioprosentti on siis ostavista asiakkaista muodostuva prosentuaalinen osuus verkkokaupan kokonaiskävijämäärästä. Esimerkiksi 10 tilausta…

Tuhansien eurojen arvosta ilmaista verkkokauppakoulutusta

Minulle esitetään ja törmään verkossa säännöllisesti kysymykseen, mistä verkkokauppa-asioita voi opiskella ja oppia? Paras kanava verkkokaupan oppimiseen on tottakai verkkokaupan pyörittäminen konkreettisesti, mutta vauhtiin pääsemiseksi verkosta löytyy myös paljon ilmaista…

Omat brändit verkkokauppajättien kiikarissa

Ulkomaiset verkkokauppajätit Flipkart ja Amazon ovat suuntaamassa entistä vahvemmin private-label brändeihin kasvattaakseen tuotteiden kateprosenttien kauttta kannattavuuttaan, sekä parantaakseen asiakaskokemusta. Intialainen kodintarvikkeiden ja kalusteiden verkkokauppa Pepperfy on rakentanut omaa tuoteportfoliotaan viiden…

Verkkokauppa niittää kivijalkoja jo Manhattanillakin

Verkkokaupan osuus vähittäiskaupasta alkaa näkyä jo New Yorkin varakkaalla Manhattanin alueellakin AFP:n uutisoinnin mukaan. Vaikka Manhattanin alue pullistelee asukkaista ja varallisuudesta, on yhä useampi kivijalkaliike päättänyt sulkea myymälänsä korkeiden vuokrien…

Verkkokaupan monimuotoiset tilauskanavat

Verkkokauppa itsessään mielletään usein tilauskanavaksi, jota asiakkaiden halutaan ehdottomasti käyttävän, puhelintilausten teko on lähes kiroukseen verrattava seikka kauppiaalle. Kun puhutaan laajasta verkkokaupasta, jossa kohde markkinoina on niin kuluttajat kuin yritykset…

Huonekalut seuraava verkkokaupan iso askel?

Amerikasta kantautui lisää vauhtia huonekalukaupan siirtymisestä entistä isommin verkkoon. Huonekalukaupan kasvua povattiin myös PostNordin vuoden 2017 verkkokauppakatsauksessa, josta aiemmin kirjoitin. Eilen julkaistu Wayfairin osavuosikatsaus vahvistaa käsitystä huonekalukaupan siirtymisestä entistä voimakkaammin…

Suomalaiset asiakaspalautusten kärjessä Pohjoismaista

Verkkokaupan aloittamista suunnittelevat kauppiaat ja yrittäjät kokevat valitettavan monesti suurimpana pelkonaan tuotepalautusten määrän ja osuuden tilauksista. Asiakaspalautukset jäävät yleensä tappiollisiksi, jos huomioidaan ainoastaan kyseinen yksittäinen tilaus, mutta jos asiakaspalautus hoidetaan…

Mille vuosi 2016 Pohjoismaisessa verkkokaupassa näytti?

Pohjoismaisen verkkokaupan arvoksi on arvioitu 21,9 miljardia euroa, josta Suomen osuus on selvästi pienin 3,2 mrd (Ruotsi 8,5 mrd, Norja 5,1 mrd ja Tanska 5,1 mrd). Arvio pohjautuu pohjoismaalaisten kuluttajien…

Asiakkaasi ovat usein pihalla kuin papukaijat

Ei, tilanne ei ole kannaltasi paratiisiin verrattava, kuten artikkelin kuvassa. Kuluttajat siirtyvät kokoajan entistä enemmän verkkoon ostoksille ja hintatietojen hakuun. Ostoksia tehdään kaupoista, jotka löytyvät ensimmäisenä hakukoneesta tai joku tuttu…

Miksi verkkokaupan sulkeminen kokonaan kesäksi ei kannata?

Olen törmännyt kesän mittaan useisiin verkkokauppoihin, jotka ovat kesän ”tauolla”, ”suljettuna” tai ”lomalla”. Valitettavan moni kauppa on suljettu niin, että sulkeminen tulee tuhoamaan kaupan hakukonenäkyvyyttä ja tätä kautta laskemaan myös…