Artikkelit kategoriasta:
Verkkokauppa Suomessa

Verkkokaupan monimuotoiset tilauskanavat

Verkkokauppa itsessään mielletään usein tilauskanavaksi, jota asiakkaiden halutaan ehdottomasti käyttävän, puhelintilausten teko on lähes kiroukseen verrattava seikka kauppiaalle. Kun puhutaan laajasta verkkokaupasta, jossa kohde markkinoina on niin kuluttajat kuin yritykset…

Huonekalut seuraava verkkokaupan iso askel?

Amerikasta kantautui lisää vauhtia huonekalukaupan siirtymisestä entistä isommin verkkoon. Huonekalukaupan kasvua povattiin myös PostNordin vuoden 2017 verkkokauppakatsauksessa, josta aiemmin kirjoitin. Eilen julkaistu Wayfairin osavuosikatsaus vahvistaa käsitystä huonekalukaupan siirtymisestä entistä voimakkaammin…

Suomalaiset asiakaspalautusten kärjessä Pohjoismaista

Verkkokaupan aloittamista suunnittelevat kauppiaat ja yrittäjät kokevat valitettavan monesti suurimpana pelkonaan tuotepalautusten määrän ja osuuden tilauksista. Asiakaspalautukset jäävät yleensä tappiollisiksi, jos huomioidaan ainoastaan kyseinen yksittäinen tilaus, mutta jos asiakaspalautus hoidetaan…

Mille vuosi 2016 Pohjoismaisessa verkkokaupassa näytti?

Pohjoismaisen verkkokaupan arvoksi on arvioitu 21,9 miljardia euroa, josta Suomen osuus on selvästi pienin 3,2 mrd (Ruotsi 8,5 mrd, Norja 5,1 mrd ja Tanska 5,1 mrd). Arvio pohjautuu pohjoismaalaisten kuluttajien…

Asiakkaasi ovat usein pihalla kuin papukaijat

Ei, tilanne ei ole kannaltasi paratiisiin verrattava, kuten artikkelin kuvassa. Kuluttajat siirtyvät kokoajan entistä enemmän verkkoon ostoksille ja hintatietojen hakuun. Ostoksia tehdään kaupoista, jotka löytyvät ensimmäisenä hakukoneesta tai joku tuttu…

Miksi verkkokaupan sulkeminen kokonaan kesäksi ei kannata?

Olen törmännyt kesän mittaan useisiin verkkokauppoihin, jotka ovat kesän ”tauolla”, ”suljettuna” tai ”lomalla”. Valitettavan moni kauppa on suljettu niin, että sulkeminen tulee tuhoamaan kaupan hakukonenäkyvyyttä ja tätä kautta laskemaan myös…

Chat-asiakaspalvelija, vältä nämä virheet

Verkkokauppojen parissa työskennellessä on ilo huomata, kuinka chat-palvelu on uskallettu ottaa osaksi verkkokauppojen palvelukanavia. Hämmentäväksi asian tekee asiakkaan vinkkelistä kuitenkin se, kuinka onnettoman huonoa asiakaspalvelua chatin välityksellä toisinaan (yhä) saa….

Verkkokaupan tuoteryhmäkuvaukset

Maailman suosituin hakukone Google kerää suomalaisilta yli 30 miljoonaa hakua päivässä. Suurin osa tuotteita ja palveluja etsivistä ihmisistä klikkaa itsensä hakukoneeseen ja raapustaa hakukenttään hakusanan, tarkoituksenaan löytää etsimänsä. Selvähän se,…

MyCashflow uudistuu – terveiset MyCashflow’n kumppanipäivästä

Suomen suosituimpiin lukeutuva verkkokauppaohjelmisto MyCashflow järjesti avainkumppaneilleen kumppanipäivän, joka avasi uusia, tulevia ominaisuuksia sekä raotti konepellin kantta jo tehtyihin kehitystöihin. MyCashflow’ta on kritisoitu välillä hitaasta kehitystahdista, ominaisuuksien puutteesta ja uusien…

Tuotearvostelut MyCashflow verkkokauppaan

MyCashflow kauppias, joko olet kuullut timanttisesta tuotearvostelupalvelusta?  Reviefyn avulla keräät tuotearvostelut helposti ja vaivattomasti asiakkailtasi, ilman stressiä ja huolta omasta työpanoksestasi. Mikä ihmeen tuotearvostelu? Nykyasiakkaat etsivät aktiivisesti tietoa paitsi tuotteista,…