Artikkelit kategoriasta:
Verkkokauppa Suomessa

Miksi verkkokaupan sulkeminen kokonaan kesäksi ei kannata?

Olen törmännyt kesän mittaan useisiin verkkokauppoihin, jotka ovat kesän ”tauolla”, ”suljettuna” tai ”lomalla”. Valitettavan moni kauppa on suljettu niin, että sulkeminen tulee tuhoamaan kaupan hakukonenäkyvyyttä ja tätä kautta laskemaan myös…

Chat-asiakaspalvelija, vältä nämä virheet

Verkkokauppojen parissa työskennellessä on ilo huomata, kuinka chat-palvelu on uskallettu ottaa osaksi verkkokauppojen palvelukanavia. Hämmentäväksi asian tekee asiakkaan vinkkelistä kuitenkin se, kuinka onnettoman huonoa asiakaspalvelua chatin välityksellä toisinaan (yhä) saa….

Verkkokaupan tuoteryhmäkuvaukset

Maailman suosituin hakukone Google kerää suomalaisilta yli 30 miljoonaa hakua päivässä. Suurin osa tuotteita ja palveluja etsivistä ihmisistä klikkaa itsensä hakukoneeseen ja raapustaa hakukenttään hakusanan, tarkoituksenaan löytää etsimänsä. Selvähän se,…

MyCashflow uudistuu – terveiset MyCashflow’n kumppanipäivästä

Suomen suosituimpiin lukeutuva verkkokauppaohjelmisto MyCashflow järjesti avainkumppaneilleen kumppanipäivän, joka avasi uusia, tulevia ominaisuuksia sekä raotti konepellin kantta jo tehtyihin kehitystöihin. MyCashflow’ta on kritisoitu välillä hitaasta kehitystahdista, ominaisuuksien puutteesta ja uusien…

Tuotearvostelut MyCashflow verkkokauppaan

MyCashflow kauppias, joko olet kuullut timanttisesta tuotearvostelupalvelusta?  Reviefyn avulla keräät tuotearvostelut helposti ja vaivattomasti asiakkailtasi, ilman stressiä ja huolta omasta työpanoksestasi. Mikä ihmeen tuotearvostelu? Nykyasiakkaat etsivät aktiivisesti tietoa paitsi tuotteista,…

Suomalaiset verkkokaupat matkalla maailmalle

Tiistaina Kuopiossa järjestettiin eComGrowth kasvuohjelman Maailma on markkinasi -verkostoitumis, info- & koulutustilaisuus Kuopion Kauppakamarin ja Finpron toteuttamana. eComGrowth kasvuohjelman tavoitteena on viedä suomalaisia verkkokauppoja ja smart retail -ohjelmistoyrityksiä kansainvälisille markkinoille….

Kuulutko verkkokaupassasi sillanrakentajiin vai kuilun tekijöihin?

Jäykkä organisaatiorakenne, toisilleen vieraat työtoverit, toimimattomat henkilökemiat, piittaamattomuus, informaatiokatkokset, vääristynyt kuva työntekijöiden arvojärjestyksestä, tai huono johtaminen rakentavat helposti kuiluja organisaatiossa. Vielä elää harhakäsite, jonka mukaan jokaisella on oma työ, joka…

Asiakaspalvelun tehokkuus vs. palvelun laatu

Nyt kuumottaa, nimittäin kysymys mitä asiakaspalvelun tehokkuus kertoo palvelun laadusta, vai kertooko se mitään? Voiko nämä kaksi täysin erityylistä asiaa kulkea sovussa keskenään? Voiko asiakaspalvelu olla yhtäaikaa sekä tehokas, että…

Myynnintekijänä verkkokaupassa

Verkkokaupan myynti koostuu sekä verkkokaupasta, että henkilöistä sen ympärillä. Kumpikaan näistä kokonaismyynnin kasvattajista ei toimi täydellä teholla, jos toinen puolikkaista on epäkunnossa. Tarvitaan teknisesti kunnossa oleva verkkokauppa, sekä ihminen joka…

Sujuvilla prosesseilla kohti timanttista asiakaskokemusta

Menneenä viikkona seurasin aitiopaikalla kahden erityyppisen verkossa toimivan yrityksen toimintaa ja taustaprosesseja. Oli mielenkiintoista huomata, miten jokin yrityksen näkövinkkelistä katsottuna pieneltä ja mitättömältä tuntuva asia sabotoi muutoin niin hyvin toimivan…