Verkkokauppiaan työkalupakki, osa 3: MailChimp sähköpostituspalvelu

Artikkelisarjan edellisessä osassa käsittelin WebPageTest.org -nopeustestaustyökalua.

Sähköpostimarkkinointi on kustannustehokas verkkokauppiaan työkalu myynnin tekemiseen.

MailChimp on yksi maailman johtavista sähköpostituspalveluiden tarjoajista.

MailChimpin avulla pystyt rakentamaan monipuolisesti uutiskirjeet, kiitosviestit sekä sähköpostiautomaatiot asiakkaillesi.

Monipuoliset ominaisuudet, kattavat seurannat ja järkevä hinnoittelu tekee MailChimpista ainakin kaikkiin omiin tarpeisiini parhaan, verkkokauppiaan sähköpostitustyökalun.

Miksi suosittelen MailChimpia?

Ilmainen 2500 vastaanottajaan saakka

MailChimp tarjoaa 2500 vastaanottajaa ja 12000 viestiä kuukaudessa täysin veloituksetta. Ilmaisversiossa ei ole kaikkia ominaisuuksia saatavilla, mutta sen avulla saat sähköpostimarkkinoinnin vauhtiin täysin veloituksetta.

Verkkokauppiaille suunnattu

MailChimp suuntautui 2016 paikkeilla enemmän verkkokauppiaiden suuntaan ja se onkin tarjonnut kattavat rajapinnat sekä ominaisuudet nimenomaan verkkokauppiaiden tarpeisiin.

Segmentointiominaisuudet

Segmentointi- eli luokitteluominaisuudet ovat MailChimpissa aivan erinomaiset verkkokauppiaiden tarpeisiin. Voit kohdistaa viestit monipuolisesti asiakkaan käyttäytymisen tai integraation kanssa ostohistorian tai -määrien pohjalta.

Rajapinnat / integraatiot

Valmiita integraatioita MailChimpista löytyy esimerkiksi Google Analyticsiin, Zendeskiin, Facebookiin, Twitteriin, SurveyMonkeyhin, PayPaliin, Shopifyhin, Magentoon, WooCommerceen… lisäksi Zapierin kautta MailChimp on integroitavissa vielä lukuisiin lisäpalveluihin.

Drag ’n drop editori

Voit rakentaa uutiskirjeet raahaa ja pudota -editorilla, jossa näet kokoajan viestin rakentumisen ja ulkonäön. Voit lisätä esimerkiksi tekstiä ja kuvia helposti sekä valita ulkoasupohjan kymmenistä eri vaihtoehdoista.

Kattava raportointi

MailChimp tarjoaa kattavat tiedot sähköpostiviestien perille menosta, viestien avaajista, klikkauksista ym. Voit myös verrata omia kampanjoitasi toimialakohtaisiin tunnuslukuihin.

Järkevät hinnoittelumallit

Ilmaisen version jälkeen MailChimpissa on valittavissa joko kuukausihinnallinen vaihtoehto (alk. 10 $/kk) tai viestikohtaiseen hinnoitteluun pohjautuva Pay-as-you-go -vaihtoehto (alk. 9 $/300 viestiä) .

Viestit menevät perille

Sähköpostimarkkinointipalveluissa on eroja niin hinnallisesti kuin ominaisuuksellisesti.

Yksi merkittävä tekijä palveluiden välillä on kuitenkin viestien perillemenemisen varmuus. MailChimpilla on äärimmäisen tiukka linja spämmäämisen suhteen.

Palveluntarjoajille SPAM complainttien eli roskaposti-ilmoitusten tason alhaisena pitäminen on äärimmäisen tärkeää, jotta he eivät joudu sähköpostitarjoajien roskapostilistoille.

Integroitavissa MyCashflow’hon

Suosin verkkokauppa-alustana MyCashflow’ta, koska se on täyttänyt alustatarpeet jo kymmenen vuoden ajan lukuisissa verkkokauppaprojekteissa ja asiakkaani pitävät sitä helppokäyttöisenä. MyCashflow’lle olemme rakentaneet FlowChimp -integraatiopalvelun MailChimpia varten.

FlowChimp integraation avulla saamme verkkokauppojen sähköpostimarkkinoinnin vietyä aivan eri sfääreihin verrattuna esimerkiksi MyCashflow’n tarjoamaan Campaign Monitoriin.

 

Artikkelisarjan seuraava osio julkaistaan JO ensi viikolla!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *