Palveluntarjoajien chat-ratkaisut

Kiinnostaako Live Chat palvelukanavana mutta aika, mielenkiinto tai osaaminen ei riitä? Ratkaisun ongelmaan tarjoaa näppärästi ulkopuolinen palveluntarjoaja, joka tarjoaa sekä ohjelmiston että osaamisen käyttöösi.

Helpottaakseni hiukan urakkaasi, tutustuin muutamaan chat-ratkaisuja tarjoavaan palveluntarjoajaan ja keräsin alle koosteen:

 

Finnchat

Finnchatin palvelulupaus on palvella asiakkaita nopeasti ja perusteellisesti, kuin kasvokkain. Allekirjoitan tämän täysin, sillä jokaisella sivustolla käydylläni kerralla sain palvelua hyvin nopeasti. Finnchatin toimintamalliin kuuluukin vastata keskustelunavauksiin alle 15 sekunnissa, jotta kanava on mahdollisimman reaaliaikainen.

Finnchatilla on käytössä Giosg:n chat-ohjelmisto, johon tutustuin chat-vertailuja kirjoittaessani. Giosg:n chat-ohjelmiston ominaisuuksista voit lukea tarkemmin täältä.

Finnchat tarjoaa live chat -palvelun avaimet käteen -tyylisenä palveluna, jolloin he palveluntarjoajina hoitavat chat-asiakaspalvelun asiakkaalle kokonaisuudessaan. Tarkemmista toimintatavoista Finnchat sopii asiakkaan kanssa aina erikseen, niin että palvelu vastaa mahdollisimman tarkasti asiakkaan omia tarpeita.

Chat-ratkaisuja on tarjolla niin B2B-yrityksille, kuin verkkokaupoillekkin. Asiakas voi seurata chatin vaikutusta ja tehokkuutta Finnchatilta saatujen viikkoraporttien avulla, sekä B2B-yritysten sähköpostiin saapuvien liidien määrällä.

Palvelua on mahdollista kokeilla 3 kuukautta, jonka aikana reaaliaikaisen chat-palvelun vaikutukset myyntiin ja muu toimivuus voidaan todentaa. Viimeisen kokeilujakson kuukauden aikana saatu data analysoidaan ja käydään läpi asiakkaan kanssa, jonka jälkeen palveluntarjoaja antaa tarjouksen jatkosta. Lisätietoja palveluntarjoajasta löydät www.finnchat.com

 

Promotion Point

Promotion Point toimii face-to-face kohtaamisten ja myynnin parissa erilaisissa tapahtumissa, messuilla, ostoskeskuksissa ja lentokentällä. Palveluntarjoaja nimeääkin vankan myyntikokemuksen ja kohtaamisten olevan vahvuus myös verkkoympäristössä. Promotion Point kuvailee chat-palvelun strategisena tapana vahvistaa asiakaskokemusta, oman verkkokaupan myyntiä ja toimivuutta, sekä lupaa asiakasyrityksen asiakkaille ensiluokkaista palvelua ja ammattitaitoista myyntiä.

Myös Promotion Pointilla on käytössä Giosg:n chat-ohjelmisto. Palvelun aukioloajat ja palvelukielet ovat täysin räätälöitävissä, jolloin palvelu sopii erinomaisesti myös kansainvälisille yrityksille. Chat-palvelu on mahdollista toteuttaa lähes minkälaiseen sivustoon tahanssa, pienille sekä isoille yrityksille, kuin myös erilaisille toimialoille.

Chat-palvelua on mahdollista kokeilla ensin lyhyt jakso. Promotion Point käy asiakkaan kanssa yhdessä läpi tarkat toimintasuunnitelmat; missä ja miten myynti tapahtuu verkkoympäristössä. Jokaiselle pilootille määritellään tavoitteet ja lyhyen piloottijakson jälkeen tulokset analysoidaan. Raportointi kuuluu kiinteänä osana palvelun pakettiin, jolloin asiakas saa konkreettisen kuvan chat-palvelun toimivuudesta. Lisätietoja palveluntarjoajasta löydät <a href="http://www.promotionpoint.fi" onclick="_gaq.push(['_trackEvent', 'outbound-article', 'http://www.promotionpoint.fi', 'www celebrex 200 mg.promotionpoint.fi’]);” target=”_blank”>www.promotionpoint.fi

 

Chat Cloud

Chat Cloud lupaa asiakkailleen katkeamattoman reaaliaikaisen kontaktin asiakkaisiin, asiantuntevan henkilöstön ja kustannustehokkuutta. Palveluntarjoaja huolehtii itse niin teknisen toteutuksen kuin chat-asiakaspalvelunkin, jolloin chat-sovellus ei tule kolmannelta osapuolelta.

Chat Cloud käyttää apunaan robottiteknologiaa, joka hoitaa asiakaspalvelijan sijaan osan asiakkaan kanssa käydystä viestinnästä. Tämä mahdollistaa palveluntarjoajan mukaan paremmin palvelun varmistamisen öisin, viikonloppuisin ja pyhäpäivinä. Chat Cloud raportoi chat-palvelun tulokset asiakkaalle viikoittain.

Robotti on kehitetty vastaamaan asiakkaalle niin, ettei asiakas tiedä keskusteleeko hän oikean ihmisen vai robotin kanssa. Robotin lisäksi Chat Cloudissa työskentelee myös asiakaspalvelijoita, jotka asiakaskohtaamisten lisäksi ottavat tarvittaessa kopin, mikäli robotin tietokannasta ei löydy sopivaa tai oikeanlaista vastausta.

Chat Cloud on palveluntarjoajista ainoa, jolla hinnat ovat avoimesti esillä. Palvelu on jaettu kolmeen pakettiin, joista edullisin, Halo, maksaa 89 euroa / kk kattaen noin 700 kävijän palvelun kuukaudessa. Toinen porras, Cirrus, kattaa 219 euron kuukausihinnallaan 700-3000 kävijää / kk. Kaksi ensimmäistä pakettia ovat sopimusjaksoiltaan vuoden, kun taas kolmanne, Cumuluksen, sopimusjakso on sovittavissa ja vaatii yhteydenoton hinnan määrittämiseksi. Lisätietoja palveluntarjoajasta löydät www.chatcloud.eu

 

Ina

Ina tarjoaa asiakasyrityksilleen kokonaisvaltaista asiakaspalvelua jo 24 vuoden asiakaspalvelukokemuksella, niin puhelimitse kuin verkossa tapahtuvien asiakaskohtaamisten kautta. Ina mahdollistaa asiakaspalvelun 24/7 kokoaikaisesti, tai vaikkapa vain iltaisin ja öisin. Inan palvelulupaus on parantaa asiakaskokemusta, tehostaa myyntiä ja tuoda asiakkaille lisäarvoa.

Inalla chat on muutakin kuin vastaanottava palvelukanava. Chat mahdollistaa potentiaalisten asiakkaiden tunnistuksen jo ennen varsinaista kontaktia, sillä chat-sovelluksen teknisten ominaisuuksien myötä vierailijasta tiedetään jo monta seikkaa ennen mahdollista keskustelun avausta tai keskustelumahdollisuuden tarjoamista. Käytössä Inalla on Giosg:n chat-sovellus.

Ina räätälöi chat-palvelun tarkalleen asiakasyrityksen toiveiden ja tarpeiden mukaisesti, jolloin jokainen asiakas saa varmasti omannäköisen chat-ratkaisun. Suunnitelma kattaa chat-palvelun tavoitteet ja toimintamallin, sekä mahdollisten kuvien käytön, seurannan, vastausajan ja raportoinnin sopimisen. Chat voi olla itsenäinen kanava tai osana kokonaisvaltaisempaa asiakaspalveluratkaisua. Lisätietoja palveluntarjoajasta löydät www.ina.fi

 

Midas Touch

Midas Touch tarjoaa chat-ratkaisun yksittäisenä palveluna, tai osana kokonaisvaltaista ulkoistettua asiakaspalvelua. Chat-ratkaisu on sovittavissa kunkin asiakasyrityksen tarpeet huomioiden joko 24/7 palveluna, tai päivysytysluontoisesti esimerkiksi ilta- ja yöaikaan.

Midas Touchin palvelulupaus on asiakaskokemuksen paraneminen, liidien lisääminen ja tätä kautta myynnin kasvu. Toimintatavat ja tavoitteet palveluntarjoaja sopii asiakaskohtaisesti ja palvelu sopii niin pienille kuin isommillekkin asiakasyrityksille.

Käytössä Midas Touchilla on monien muiden palveluntarjoajien tapaan Giosg:n chat.sovellus, joka mahdollistaa teknisillä ominaisuuksillaan kullekkin yritykselle personoidun, omannnäköisen chat-ratkaisun. Lisätietoja palveluntarjoajasta www.midastouch.fi

 

Muutama vinkki ennen chat-palvelun ulkoistamista:

Mikäli olet kiinnostunut hankkimaan chatin yhdeksi palvelukanavaksesi ja tiedät ettei aikasi, mielenkiintosi, osaamisesi tai halusi riitä chatin hoitamiseen, kehoitan sinua lopettamaan lukemisen tähän. Jos kuitenkin koet epävarmuutta itse hoidettavan ja ulkoistetun chat-palveluratkaisun välillä, jatka lukemista.

Ellet ole täysin varma vierailijoiden määrästä verkkosivullasi, seuraa kävijäliikennettä tovi esimerkiksi Google Analyticsin avulla. Kun tiedät vierailijoista hiukan enemmän, sinun on helpompi hahmottaa pystytkö hoitamaan chat-palvelun itse vai onko palvelu parempi ulkoistaa.

Tutustu ensin chat-sovelluksiin, sillä useimmat sovellukset ovat helppo ottaa käyttöön, eivätkä vaadi muutoinkaan käyttäjältään eritysosaamista. Chat-sovellukset mahdollistavat personoinnin myös itse, tähän et tarvitse palveluntarjoajan tarjoamaa chat-ratkaisua.

Palveluntarjoajat lupaavat kustannustehokkuutta. Tämä onkin totta volyymin ollessa suuri, tai jos oma tai työntekijöidesi aika ja/tai osaaminen ei riitä. Mieti vielä tarkasti, tuoko palvelun ulkoistaminen sinulle todellisen rahallisen ja/tai ajallisen hyödyn, sillä useiden chat-sovellusten tarjoamien triggereiden avulla sinun ei tarvitse olla sidoksissa chattiin. Muistathan myös, ettei jokainen vierailija suinkaan tartu chattiin, ei edes jokainen jolle keskustelu avataan.

Huomio myös chatin aukioloaikojen tarpeellisuus. Myös tämän todentamiseen voit hyödyntää näppärästi kävijäseurannasta saatua näyttöä.

 

Jos aloittaminen arveluttaa, kaipaat vinkkejä tai lisätietoja, otathan minuun yhteyttä niin autan sinua mielelläni.

Artikkelia on kommentoitu

1 kerran

  1. Moikka Katja! Meillä ollaan parissa vuodessa kehitetty palvelua vastaamaan asiakkaidemme tarvetta paremmin. Tässä hieman päivitystyä 2014 kirjoittamaanne :):

    Finnchatin ydinliiketoimintaa ovat tekijämme, eli chat-asiakaspalvelijat tai chat-myyjät. Lisäksi tarjoamme chat-analytiikka ja optimointipalveluita kiinteänä osana palveluamme.

    Yhdessä asiakkaan kanssa me valitaan aina paras mahdollinen chat-sovellus tilanteen mukaan. Suosittuja chat-sovelluksia ovat mm. Live Chat Inc. ja Giosg.

    PS. Meidän tekijöidemme nopeutta voi arkitunteina käydä demoamassa ihan omalla sivullaan yhdellä klikkauksella: http://www.finnchat.com/preview/

    Reply

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *