Talouselämä: Nettikauppoja räätälöivä Nosto sai neljän miljoonan euron rahoituksen

Ohjelmistoyhtiö Nosto on saanut mittavan sijoituksen. Helsinkiläinen yritys keräsi 5,5 miljoonan dollarin eli noin neljän miljoonan euron rahoituksen.

Kierrokseen osallistuivat pääomasijoitusyhtiö Wellington Partners ja Nostoon aiemminkin sijoittaneet Open Ocean Capital ja SanomaVentures.

Yritys kehittää palvelua, joka räätälöi verkkokauppaostoksia. Noston palvelu analysoi verkkokauppojen asiakkaiden käyttäytymistä ja tekee heille tuotesuosituksia ja lähettää mainossähköposteja.

Noston mukaan sen markkinointiautomaatio on jo käytössä reippaasti yli tuhannessa verkkokaupassa ympäri maailman.

“Tavoitteemme on tehdä nettishoppailusta entistä miellyttävämpää personoinnin avulla. Olemme laajentaneet toimintaamme useille uusille markkinoille”, Noston toimitusjohtaja Juha Valvanne toteaa tiedotteessa.

Vuonna 2011 perustettu Nosto työllistää tällä hetkellä 30 työntekijää. Sillä on toimipisteet Helsingissä, Tukholmassa, Lontoossa ja Berliinissä.

Yrityksen asiakaskuntaan kuuluvat esimerkiksi PhilipsIntersportBauhausLush ja Indiska.

Noston palvelun käyttöönotto on ilmaista, mutta verkkokaupat maksavat yritykselle tietyn palkkion niistä ostoksista, jotka ovat syntyneet Noston tuotesuositusten ansiosta.

Tällä tavalla yritys haluaa palvella erityisesti pieniä ja keskisuuria verkkokauppoja, joilla ei ole mahdollisuutta investoida verkkokauppa-analytiikkaan ja henkilökohtaisiin tuotesuosituksiin.

Nostoon sijoittanut Wellington Partners näkee palvelun mahdollisuutena tasoittaa voimasuhteita Amazonin kaltaisten isojen verkkokauppojen ja pienempien tekijöiden välillä.

Noston ovat perustaneet Juha Valvanne, Antti Pöyhönen ja Jani Luostarinen. Yritys teki viime vuonna noin 300 000 euron liikevaihdon.

Lähde: Talouselämä

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *