Tehosta verkkokaupan markkinointia ja työskentelyäsi – ajasta kampanjat

Sesonki lähestyy ja aika menee tilausten käsittelyyn, mutta kampanjoitakin täytyisi tehdä? Ratkaisu ajanhallintaan ja tehokkaaseen, automaattiseen markkinointiin on kampanjoiden sekä markkinoinnin ajastaminen automaattiseksi click here for more info.

Nykyaikaiset verkkokauppa ja markkinointityökalut tarjoavat ominaisuudet kampanjoiden ajastamiseen jopa minuutin tarkasti – asiakkaillesi lähtee tarjoukset ja tuoreet kuulumiset vaikka nukkuessasi.

Kampanjasuunnittelulla tehoa työskentelyyn

Joka viikkoinen kampanjoiden ja tarjousten pohtiminen syö äkkiä useita tunteja joka viikko, kun pohtimalla kerralla esimerkiksi kuukauden kampanjat teet saman työn huomattavasti lyhyemmässä ajassa.

Kampanjoiden pohtiminen ennakkoon säästää aikaasi niin suunnitellessa, kuin kampanjoita toteuttaessa. Uutiskirjeet ja mainosmateriaalit syntyvät yhdellä kertaa lähes samassa ajassa useampaan kampanjaan kuin yksitellen vääntäessä.

Surkeinta ajankäyttöä on tuskailla joka viikko kyseisen viikon mainosten tuotteita tai tarjouksia.

Voit rakentaa ja suunnitella kampanjat jopa kuukausia eteenpäin ja hyödyntää automaattisen lähettämisen niin sähköposteille kuin myös esimerkiksi tekstiviesteille.

Hiljaiset ajat voit näin täyttää hyödyllisellä tekemisellä, jota et kiireisimpinä hetkinä puolestaan muista tai ehdi tehdä.

Ajastamisen riskit

Hyvin sesonki- ja kausiluonteisessa toiminnassa ajastamisella voi olla riskejä, jos esimerkiksi rakennat marraskuun loppuun talviurheiluvälineistä kampanjan ja ulkona on useita plus-asteita eikä lumesta tietoakaan koko maassa.

Loppuunmyydyn tuotteen kampanjointi on rahan kaivoon kaatamista.

Kampanjoiden ajastaminen ja automatisoinnissa kannattaa myös huomioida, että mainostettavia tuotteita on riittävästi saatavilla varmasti kampanja-aikana.

Automatisoinnin konkreettiset hyödyt

Olet esimerkiksi pohtinut Ystävänpäivä -kampanjaa, mutta olet itse nauttimassa Lapin laskettelukeleistä.

Asetat verkkokauppaasi kampanjan tulemaan voimaan esimerkiksi viikkoa aikaisemmin, sähköpostitusohjelmiston lähettämään samana päivänä kampanjakirjeen tarjouksista sekä kahden päivän päästä muistutustekstiviestit asiakkaille.

Lisäksi voit ajastaa esimerkiksi Facebook-päivitykset suoraan yrityksen Facebook-sivulta julkaistavaksi tiettynä ajankohtana.

Näin asiakkaasi saavat ajankohtaiset tiedotteet vaikka itse nautit lomasta ja kevään auringosta. Samalla tavalla voit rakentaa esimerkiksi joulukuulle kampanjat niin, että ensiksi kerrot asiakkaille kampanjastasi ja sitten muistutat heitä kun viimeinen mahdollinen tilauspäivä lähestyy.

Kehittyneimmillä ohjelmistoilla pystyt jopa rakentamaan muistutukset niin, että jos asiakas ei ensimmäisen viestin jälkeen ole jo tilannut, lähetetään hänelle jokin erikoistarjous tai etu houkuttumiseksi tilata heti.

 

Viisi (hyvää) syytä kampanjoiden ajastamiseen

  • Käytät hiljaisemmat hetket tuottavalla työllä rakentaessasi kampanjoita
  • Lähetät kampanjat  varmasti – et unohda lähettää tiettyä kampanjaa tiettynä päivänä
  • Et tuhlaa työaikaa joka viikko tai kuukausi kampanjoiden suunnitteluun
  • Markkinointisi toimii vaikka itse olisit lomalla
  • Kampanjat pyörivät perustasolla myös sesonkiaikoina

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *