Amazonin vuosi 2014 – taloudellisesti ja yleisesti

Maailman suurimpiin verkkokauppoihin lukeutuva Amazon on julkaissut talousnumeroitaan vuodelta 2014.

Vuoden viimeisellä neljänneksellä Amazon myi 29.33 miljardin dollarin edestä ja puristi vuoteen 2013 (25.59 mrd $) nähden 15% kasvun myynnissä.

Kokonaismyyntiä Amazon keräsi 88.99 miljardia dollaria, jossa oli kasvua 20% vuoteen 2013.

Vakuuttavaa myynninkasvua Amazon jauhaa haukaten kokoajan markkinaa kivijalkakaupasta pois.

Vuosi 2014 ei kuitenkaan kokonaisuutena ollut Amazonille mitenkään taloudellisesti menestyksekäs, yritys teki kaikkiaan 241 miljoonaa dollaria tappiota. 2013 oli voitollinen 274 miljoonaa euroa.

Mitä muuta Amazon teki 2014?

  • Toi markkinoille Prime Now -palvelun tarjoten maksullisen YHDEN TUNNIN toimituksen tai maksuttoman kahden tunnin toimituksen kymmenille tuhansille päivittäistavaroille mobiilisovelluksen kautta. Palvelu on saatavilla ainoastaan Manhattanilla tällä hetkellä, mutta sitä ollaan laajentamassa myös muualle.
  • Amazon laajensi viihdetuotteiden (elokuvat, TV…) tuotantoaan.
  • Amazon laajensi Kindle -kaupan Hollantiin tarjoten yli 3 miljoonaa nimikettä eri kielillä sekä 20 000 hollanniksi.
  • AmazonFresh laajeni Manhattanille ja Philadelphiaan. Asiakkaat voivat tilata yli 500 000 valikoimasta tuotteita saman tai seuraavan aamun toimitukseen.
  • Amazonin toimituspalveluiden (Fulfillment by Amazon (FBA)) käyttäjien määrä kasvoi 65% vuonna 2014.
  • Amazon.co.uk ilmoitti, että sunnuntai toimitukset ovat kasvaneet yli nelinkertaisesti.
  • Amazon.in kasvatti Intian Amazonia yli 24 uudella tuoteryhmällä ja 19 miljoonalla tuotteella.
  • Amazon avasi kaupan Kiinan markkinoille.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *