Web-analytiikka- ja kävijäseurantakirjat

Alle on koostettu suosituksia web-analytiikkaan ja kävijäseurantaan liittyvistä kirjoista.

Mainostajien liitto: Digin mitalla

Digin mitalla on verkkomarkkinoinnin ja -myynnin mittaamisen käsikirja. Kirja perehdyttää digitaalisen myynnin ja markkinoinnin tehokkuuden mittaamiseen sekä siihen, kuinka hyödyntää saatuja mittaustuloksia. Kirja sisältää asiantuntijoiden ohjeita miten markkinoinnin tehostamisessa ja mittaamisessa oikein onnistutaan.

Markkinoinnin murroksessa verkkomarkkinoinnin ja -myynnin oikeaoppinen hyödyntäminen on kaiken A ja O. Yhdeksän asiantuntijan avulla opit miten mittaat ja tehostat digitaalista myyntiäsi ja markkinointiasi, sekä kuinka hyödynnät saatuja tuloksia liiketoimintasi kasvamiseen.


Brian Clifton: Advanced Web Metrics with Google Analytics

Advanced Web Metrics with Google Analytics kertoo kuinka hyödyntää ilmaista, miljoonien käyttäjien suosimaa Google Analytics kävijäseurantatyökalua. Kirjan avulla opit kuinka analysoida työsi tuloksia ja miten saada suurin hyöty irti sivustostasi tulosten pohjalta.

Analysoinnin tietopankki opastaa uusien menetelmien ja käsitteiden viidakossa. Kilpailukykyisenä pysyminen ja kilpailijoiden ohitse nouseminen vaatii tietoa, jonka saat tutkimalla. Kirjan oppien avulla selviää millaisia asioita on mahdollista tai kannattaa mitata, kuinka tulkita tuloksia ja miten tehdä web-sivustostasi entistä tehokkaampi.

Kirjan on kirjoittanut Google Analyticsin asiantuntija Brian Clifton, joka on työskennellyt mm. Googlella Euroopassa, web-analytiikka osaston vetäjänä.


Avinash Kaushik: Web Analytics 2.0: The Art of Online Accountability and Science of Customer Centricity

Web Analytics 2.0 opastaa voittamaan nykypäivän liiketoiminnan haasteita esittelemällä täysin uudenlaisen ajattelutavan web-analytiikasta / kävijäseurannasta. Kirja sisältää yksityiskohtaisia neuvoja siitä miten luoda käyttökelpoisia strategioita, soveltaa analyyttisiä oikein, ratkaista haasteita kuten sosiaalisen median ja monikanavaisten kampanjoiden mittausta sekä saavuttaa mahdollisimman hyviä tuloksia hyödyntämällä kokeiluja ja niiden tuloksia.

Kirja opastaa sinut web-analytiikan saloihin ja ymmärtämään, miksi ja kuinka kävijäseurannan tuottama tieto on erittäin hyödyllistä & tarpeellista liiketoiminnan kehittämisessä.