Voisitko myydä asiakkaallesi säännöllisesti?

Joulukuun aikana olen kuunnellut John Warrillowin The Automatic Customer äänikirjaa ja herätelly omia ajatuksiani siitä, kuinka asiakkaille voisi verkossa myydä säännöllisesti ja jatkuvasti.

Isossa maailmassa säännöllisellä toimituksella saa ostettua mm. vaippoja, elintarvikkeita tai WC-paperia.

Automaattiset toimitukset lienevät suomalaisille tutuimpia lisäravinteiden, sukkien ja partahöylien tai ladyshavereiden muodossa.

Amerikassa tarjotaan puolestaan asiakkaille fyysisinä palveluita esimerkiksi uima-altaan huoltoa tai itikoiden torjuntaa pihalta säännöllisellä vuosiveloituksella.

Voisitko sinä tarjota asiakkaalle esimerkiksi koneen tai laitteen huoltoon liittyviä tarvikkeita?

Haluaisiko kanta-asiakkaasi saada tiettyä hoitoainetta esimerkiksi kahden kuukauden välein automaattisesti?

Britanniassa mm. lemmikkieläintarvikkeita myyvät liikkeet tarjoavat lemmikkien ruuille tai lisäravinteille säännöllistä toimitusta valitun ajanjakson välein.

Myytkö jotain sellaista, jonka voisit toimittaa asiakkaalle säännöllisin väliajoin hieman edullisempaan hintaan esimerkiksi? Voisit ennustaa myyntimääriä ja neuvotella tavarantoimittajan kanssa esimerkiksi erikoishinnan, kun ostat tuotetta kerralla isomman erän.

Säännölliset toimitukset tuovat myös tulevista kassavirroista tarkempaa tietoa sekä auttavat varaston kierron optimoimisessa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *